Picture
 

MINOR UFC 104 Error on ESPN.com

Written by Tom Ngo
October 26th, 2009
Share on Facebook0Google+0Tweet about this on Twitter

Ok, so I’ll be the first to admit that my party-riddled brain doesn’t ALWAYS allow me to produce perfect articles, but ESPN.com’s oopsy following UFC 104 on Saturday night has to take the munchy’s cake.

The planet’s biggest sports media outlet accidentally stated on their homepage that challenger Mauricio “Shogun” Rua took a decision over champ Lyoto Machida to capture the light heavyweight title at this weekend’s show.

The only problem is, Machida successfully won a controversial unanimous decision in his first UFC title defense in front of the “sold-out” Staples Center crowd … MY BAD!

Although I was a tad tipsy, it dawned on me that I should capture this surprising moment and track how ESPN.com’s MMA department, which is run by the MMA website of all MMA websites – Sherdog.com, would correct the issue.

The headline was momentarily changed to name the correct winner, however made it appear as though Machida was the challenger and not the champ entering the 5Round scrap:

Minutes later, the title was adjusted to its final, and most importantly, correct,  headline, “Machida decisions Rua at UFC, keeps title“:

Up until the final headline was authored, all of the links were dead, so there was no interesting article describing the erroneous headlines.

Is it Friday already?

Is it really that important to break the news first, even to the point of breaking it before it happens? Imagine if you bet on Shogun, who was a 3.5-to-1 underdog entering the fight (+350/-450), and you didn’t know the result until you saw the first headline, only to discover that it was an error?  :0

On a side note, if ESPN is looking to hire additional talent to their MMA sector (Or any other division for that matter), holla … PLEASE.

Don’t forget to follow @5thRound on Twitter, Facebook and Google+!



COMMENTS